Whistleblow

Lakisääteinen ilmoituskanava
vastuullisen liiketoiminnan tueksi

Tee avoimuudesta osa yrityksesi arkea samalla, kun täytät helposti ilmoittajansuojelulain vaatimukset.

Sisäinen ilmoituskanava on lakisääteinen vaatimus

Jos yrityksessäsi on yli 50 työntekijää tai toimit rahanpesulain alaisella toimialalla, sinun on ylläpidettävä sisäistä ilmoituskanavaa. Yrityksesi ilmoitusprosessin on oltava selkeä ja luotettava sekä ilmoittajalle että ilmoituksen käsittelijälle.

Whistleblowing ilmoituskanava
jokaisen yrityksen tarpeisiin

Lainmukaisuus kerralla kuntoon

Whistleblow-palvelun avulla varmistat , että yrityksesi ilmoittajansuojelulain mukaiset velvoitteet tulevat helposti hoidetuiksi. Korkea tietoturva ja vahva yksityisyydensuoja pitävät ilmoitukset ja henkilötiedot aina turvassa.

Toimiva riskienhallinta

Anna työntekijöille toimiva ja turvallinen tapa kertoa väärinkäytösepäilyistä. Puutu mahdollisiin epäkohtiin sisäisesti ennen kuin ne kasvavat maine- tai liiketoimintariskeiksi.

Helppoa sinulle sekä työntekijälle

Ilmoituksen tekeminen on työntekijälle suoraviivaista, ja käsittely ylläpidolle selkeää. Näet ilmoitusten tilan, vastaukset ja vastuuhenkilöt yhdellä silmäyksellä.

Selkeä dokumentointi

Palvelu tallentaa automaattisesti kaikki käsittelyvaiheet, aikaleimat ja vastuuhenkilöt. Pystyt osoittamaan helposti, että jokainen ilmoitus on käsitelty asianmukaisesti ja määräaikojen puitteissa.

Sisäänrakennettu anonymiteetti

Ilmoituksen voi jättää täysin anonyymisti – järjestelmä ei tallenna IP-osoitteita tai muita tunnistetietoja. Ilmoittaja saa oman seurantakoodin, jonka avulla hän voi turvallisesti seurata ilmoituksen käsittelyä ja viestiä vastuuhenkilöiden kanssa ilman, että henkilöllisyys paljastuu.

Nopeasti käyttöön

Palvelu on käyttövalmis muutamassa minuutissa. Selkeä käyttöliittymä tekee ilmoitusten hallinnasta vaivatonta, ja mobiilissa toimiva palvelu mahdollistaa joustavan käytön missä ja milloin tahansa.

Toimiva usealle käyttäjälle

Useampi käsittelijä voi työskennellä saman kanavan kautta ilman päällekkäisyyksiä tai turhia virheitä. Jokainen käyttäjä näkee selkeästi, kuka on merkinnyt ilmoituksen käsitellyksi ja milloin.

Varmasti suojattu ja turvallinen

Palvelun tietoturva täyttää Visman korkeat standardit ja vastaa EU:n whistleblowing-direktiivin sekä Suomen lainsäädännön vaatimuksia. Ilmoitusten käsittelijät kirjautuvat turvallisesti Visma Connectin tai oman AD-tunnistautumisen kautta. Automaattinen uloskirjautuminen varmistaa, etteivät arkaluonteiset tiedot päädy vääriin käsiin edes silloin, jos käyttäjä unohtaa kirjautua ulos.

Kiinnostuitko anonyymista ilmoituskanavasta?

Ykkösluokan asiakaspalvelu

Olemme täällä tukenasi

Suomenkielinen asiakastukemme on valmiina auttamaan sinua ja tiimiäsi kaikissa tilanteissa, jotta palvelun käyttö on sujuvaa ja tehokasta.

  • Netvisor KYC on enemmän kuin pelkkä palvelu – saat tueksesi alansa parhaat asiantuntijat jotka tukevat sinua alusta alkaen.
  • 96 % asiakastyytyväisyys kertoo palvelun korkeasta laadusta.
  • Ei pitkiä odotusaikoja. Keskimääräinen vasteaikamme on vain kaksi tuntia. Saat tarvitsemasi tuen nopeasti ja vaivattomasti monikanavaisen asiakaspalvelumme kautta.
  • Kattavat ja käytännönläheiset tukimateriaalit oppaista ja ohjeista webinaareihin ovat 24/7 käytössäsi.

Jutellaanko?

Haluatko kuulla lisää Netvisor KYCin Whistleblow -palvelusta? Jätä meille yhteydenottopyyntö ja rupatellaan lisää.